Održan 2. seminar Godišnjeg programa u Rijeci
Drugi seminar ovogodišnjeg programa APR-a održan je u Rijeci od 5. do 7. svibnja 2017. godine na temu „Mediji i javna komunikacija“.
Program je započeo riječima dobrodošlice predsjednice upravnog odbora APR-a Sandre Pernar i zamjenika riječkog gradonačelnika Marka Filipovića.
Nikola Vrdoljak, direktor Agencije 404 otvorio je predavački dio programa temom transformacije medija gdje je polaznicima predstavio promjene koje se trenutačno događaju u svijetu poput drastičnog opadanja naklada tiskovina te sve većeg utjecaj digitalnih medija. Vrdoljak je dao izvrstan uvod u panel raspravu „Položaj i uloga medija u Hrvatskoj“ koja je uslijedila, a na kojoj su sudjelovali predstavnici tzv. klasičnih medija – Anto Mikić, glavni urednik Hrvatskog katoličkog radija, Branko Mijić, novinar Novog lista te Neven Šantić i Josip Šarić kao slobodni novinari. Raspravu je moderirala spisateljica i aktivistkinja Kristina Posilović.
Drugi dan seminara započela je Ana Šimunović, komunikacijska konzultantica, održavši radionicu javnog i medijskog nastupa gdje je polaznicima pokazala na koji način mogu poboljšati svoje vještine govora u javnosti, a kroz praktične vježbe analizirala dobre strane predstavljanja kao i savjetovala kako poboljšati one manje uspješne. Subotnji program nastavljen je panel raspravom „Trebaju li novinari PR-ovce ili im samo smetaju“ uz sudjelovanje Zorana Šprajca, televizijskog voditelja na RTL-u, Ivane Brkić Tomljenović, novinarke Nove TV, Martine Sokač Sarage, voditeljice odjela za odnose s javnošću HGK, Martine Pintarić, direktorice agencije 404, te Maria Aunedi Medeka, direktora Media Val. Raspravu je moderirala komunikacijska stručnjakinja Maja Čakarun. Panelisti su podijelili svoja iskustva u radu između novinara i stručnjaka za komunikaciju uz mnoštvo pitanja od polaznika. Subotnji program zaključila je Milica Vučković s Fakulteta političkih znanosti održavši predavanje o ulozi novih medija u političkoj komunikaciji i izbornim kampanjama. Vučković je prezentirala recentne primjere poput predsjedničkih izbora u SAD-u, a koji su pokazali kolika je zapravo moć novih medija u takvim situacijama.
Marko Rakar, predsjednik Europskog udruženja političkih konzultanata otvorio je posljednji dan APR-ovog seminara u Rijeci s predavanjem o tzv. alternativnim činjenicama. Rakar je pružio uvid u konstrukcije koje su suprotne dominantnim i vidljivim tokovima, a koje su postale popularne tijekom kampanje republikanskog kandidata na predsjedničkim izborima u SAD-u, Donalda Trumpa. Nakon njegovog izlaganja, seminar se zaključio panel raspravom „Lokalni izbori 2017.-komunikacijska i medijska perspektiva“ uz sudjelovanje Krešimira Macana, glavnog direktora Manjgure, Srđana Dumičića, direktora Ipsos pulsa te Maria Medeka koji je raspravu moderirao. Panelisti su objasnili na koji način agencije za istraživanje tržišta funkcioniraju, zašto su takva istraživanja relevantna te kako takvi rezultati mogu poslužiti za izborne kampanje.
Godišnji program APR-a nastavit će se Godišnjom konferencijom u Gradu Krku 13.-15. listopada 2017.