Donesen Okvir izrade novog Strateškog plana
Na prvoj sesiji strateškoga planiranja Strategije APR-a za period 2019. – 2021. te operativnoga plana 2018.-2019 sudjelovali su članovi OU : Sandra Pernar, Mario Bajkuša, Andrea Čović, Miljenko Pivac, Velibor Mačkić i Maja Čakarun, te Jagoda Novak, v.d. izvršne direktorice
U nastavku pogledajte zaključke sastavka održanog 31. ožujka
A) Metodologija procesa strateškoga planiranja i hodogram aktivnosti:
• Bilješku o metodologiji/hodogramu i sadržaju strateškog planiranja podijeliti s članovima Skupštine 5.4.2018.
• Provesti inicijalnu kratku internet anketu s alumnijima, sa pitanjima koja se tiču pripadnosti APR-u, jakih i slabih strana organizacije, poticaja za veće sudjelovanje, u tom smislu ciljanog iznosa članarine, što bi sve APR trebao pružati svojim članovima a ne pruža (draft ankete u Prilogu 1).
• Slanje podsjetnika i telefonsko podsjećanje na anketu, ciljati na barem stotinjak članova koji će odgovoriti, Trajanje ankete: 15 dana – od 9.- 24. travnja 2018., anonimno popunjavanje
• Obrada rezultata ankete krajem travnja 2018.
• Paralelno s ovim procesom, oformiti i radnu skupinu za Izmjene i dopune Statuta koja će se baviti: nužnim izmjenama vezano za ovlaštenja i tip angažmana/radnoga odnosa, pojednostavljivanjem tipova APR članstva, time prava i obveza članova APR-a, etičkim kodeksom i mehanizmima uključivanja/isključivanja članova kod mogućih spornih situacija, a vezano na vrijednosti APR-a, te drugim pitanjima; . Potencijalni članovi radne skupine: Mario Bajkuša, Andrea Čović, Maja Čakarun i pravnici alumniji Josip Perić i drugi). Radna skupina za Statut se sastaje od travnja do kraja rujna 2018.
• Oko 2.5 sastanak s alumnom Andrijanom Parić alt. Majom Horvat, koja će facilitirati drugu sesiju strateškoga planiranja, a koja bi imala kao radne materijale a) rezultate provedene ankete b) rezultate 1. sesije strateškog planiranja (ova bilješka)
• Oko 15.5. 2018. drugi sastanak Strateškoga planiranja – svi članovi UO-a plus svi zainteresirani članovi APR-a (neki članovi već su izrazili interes), s pripremljenim facilitatoricom, do 20tak osoba
• Facilitator/ica sumira rezultate strateškog, te se sastaje s izvršnom direktoricom i UO-om gdje daju finalne komentare na tekst Nacrta Strateškoga plana 2019. 20121. te Operativnoga plana kraj 2018. – 2019., koji se objedinjuje do 15.6.2018.
• Nacrt Strateškoga programa dati ponovno na pismeno komentiranje članstvu (zatvorena grupa, glasnik APR-a) od 15.6 do 1.9.2018.
• U rujnu integrirati pismene komentare članstva u Strateško i Operativni plan
• Skupština će u listopadu 2018. na dnevnome redu imati usvajanje:
a) Finalnoga teksta Strateškoga plana 2019.-2021.
b) Operativnoga plana rada APR-a 2018. – 2019. i Financijskoga plana
c) Prijedloga temeljitih Izmjena i dopuna statuta APR-a / Novoga Statuta
B) Inicijalne točke/sastavnice strateških izmjena za Strateški plan 1.1.2019 – 31.12.2021.
➢ Komunikacija, redefiniranje unutarnje komunikacije te komunikacije ARP-a s javnošću
Oformiti radnu grupu za komunikaciju – Andrea Čović voditeljica, a PR stručnjaci alumniji članovi, skupina počinje raditi u svibnju 2018.
Razmotriti angažiranje adekvatne i na APR vrijednosti senzibilizirane PR agencije za APR (interni poziv za agencije u kojima djeluju članovi APR-a)
Osnovati podružnice APR-a u inozemstvu (Bruxelles podružnica APR-a) te zvati APR predavače iz inozemstva sustavno/prema programu da predaju na APR događanjima kako bi svjetske i europske teme približili članovima APR-a i potakli diskusiju na nacionalnom nivou o njima.
➢ Redefiniranje i inovacije u Godišnjem programu APR-a
Godišnji program u još većoj mjeri pretvoriti u platformu za dijalog
Uvesti alumnije – mentore svake generacije; razmisliti o modelu, po npr. 3-5 mentora iz 3 sektora koji bi paralelno s glavnim programom s polaznicima generacije radili na posebnome projektu, čiji bi cilj bio razvijanje mogućnosti istinskoga dijaloga s različitima s jedne strane te izrada inicijative/policy teksta o konkretnoj temi u hrvatskome društvu s druge strane
Pripremiti model u 2018. a početi s njime u 2019. godini
➢ APR događanja, programska i ad hoc
Redovni kanal prepoznatljivih rasprava uspostaviti, nešto poput „APR talks“ paneli s raspravom u ciljanih 20 min, iza kojeg slijedi rasprava facilitirana od APR alumnija
Jednomjesečni ili dvomjesečni događaj, tijekom 2018. izraditi program za 2019.
Veće uključivanje alumnija koji žive u inozemstvu da drže predavanja o aktualnim temama koje zaokupljaju te europske zemlje ili su aktualna u EU tijelima
Suradnja s Fridrich Ebert Stiftungom i Konrad Adenauer Stiftung za pokriće troškova, alumniji koji s njima surađuju.
Suradnja s USA veleposlanstvom koje nudi pokrivanje troškova međunarodnih stručnjaka z bilo kojeg APR-u relevantnoga područja, kao i istražiti mogućnosti suradnje s drugim veleposlanstvima
Razmotriti svakako i Skype sudjelovanje članova i predavača iz inozemstva (napose alumnija, ali i ostalih, motivacija članstva na djelovanje ujedno)
➢ Godišnja konferencija, određivanje jedne nadteme konferencije i jasniji koncept
Prijedlog je da glavna (nadtema) Godišnje konferencije bude hrvatsko predsjedanje Vijećem EU-a u kontekstu predlaganja prioritetnih područja koja će RH staviti na agendu predsjedanja, kao i Izbori za EP 2019/2020; APR se vidi kao moguća platforma za izradu tema i polazišnih osnova kroz niz rasprava i rada u tematskim skupinama (već je jedna rasprava Studentskog programa s gostima i bila posvećena djelomično ovoj temi), slijedi razgovor s članovima UO-a i alumnijima koji su u poziciji donositelja odluka, ali i s predstavnicima drugih stranaka.
Rijeka prijestolnica kulture 2020 također može biti jedna od tema rasprava godišnje konferencije, ali i ciljanog APR projekta ili tematske skupine.
➢ Uspostava tematskih skupina
Tematske skupine se vide kao radne grupe koje bi se okupljale oko manjeg broja osoba iz različitih sektora spremnih raditi na temi koja je goruća u društvu (npr. tematska skupina za obrazovanje i znanost), oko sebe okupljaju dodatne članove i određujući dinamiku rada skupine. Rezultat je policy pozicija/preporuke, koji bi ovisno o temi, bio plasiran isključivo članstvu, donositeljima odluka u RH i/ili javnosti. O stupnju mogućeg javnog objavljivanja o odlučivali bi članovi skupine konsenzusom. Svaka skupina u početku bi odredila željeni ishod svoga rada, te reference za rad svojih članova i trajanje rada. Radi se o inicijalnome prijedlogu funkcioniranja tematskih skupina koji će biti dalje razrađen.
➢ Razvoj Lokalnoga i Studentskoga programa
Oba se programa cijene vrlo vrijednima, no traže manja unaprjeđenja.
a) Studentski program je vrijedan u smislu a) motivacije mlađih članova i b) regrutacije budućih članova Godišnjega programa c) animiranja mladih dvije sredine Splitu i Zagrebu i njihovog susretanja s istaknutim ljudima iz političkog i društvenog života, pri čemu se apelira da se evaluira izbor polaznika (kako bi razina i kvaliteta polaznika jednoga i drugoga bila ujednačena) te da se ograniči broj polaznika na maksimalno 25 (Zagreb) i 15-20 (Split) uz oglašavanje na svim fakultetima – sastavnicama sveučilišta. Naglasak na novim vještinama (EU fondovi, osmišljanje i pisanje te provedba projekata, dijaloške metode, medijacija itd.). Također u ST će se organizirati sastanak alumnija, koji će prethoditi nastavku, a na koji treba pozvati aktivne APR članove da daju potporu u organizaciji Bruni Petrušiću koji je do sada sam organizirao se seminare: npr. Mirela Butorović (Ured Pučkog pravobranitelja), Ivana Bilušić (Općinski sud), Miljenko Pivac (MI Braća Pivac) itd. Preporuka je i da se odredi jedan ili više alumnija – voditelj ili „razrednik“ generacije koji će facilitirati i voditi grupu, te ukoliko bude prostora, voditi ih kroz zajednički projekt studentske generacije
b) Lokalni program je vrijedan radi povezivanja aktera svih sektora u manjim sredinama i njihove ciljane edukacije i osnaživanja. Prijedlog je UO -a da se inicijalno kontaktira Hrvatska zajednica Županija (gl. tajnica Melita Pavlek) kako bi s njima sklopili partnerstvo i putem njihove mreže došli do najzainteresiranijih županija s naglaskom
na one s nižim BDP-om, što omogućuje i sustavnije sufinanciranje od strane, kao i maksimalno kvalitetan izbor sudionika/ca.
➢ Sustavno financiranje APR-a
Putem pozivanja na sudjelovanje u Godišnjoj konferenciju, s glavnom temom hrvatskoga predsjedanja EU i doprinosa strategiji Europa 2020 valjalo bi:
a) Pozvati veleposlanike Njem. i Fra. te možda manjih zemalja koje bi predstavile svoje presjedanja (Bug. ili Slo.) na panel o njihovim iskustvima, uz predstavnike MVPEIja i ostalih relevantnih ministarstava, kabineta Premijera pa i samoga premijera Andreja Plenkovića, uz mogućnost fundraisinga veleposlanstava za događaj.
b) Pozvati predstavnike HGK i HUP-a na panel u suradnji s alumnijima iz gospodarskog i poslovnog sektora te predstavnike velikih hrvatskih tvrtki koji bi u sklopu nadteme HR i predsjedanje EU bio posvećen hrvatskome turizmu i inovativnim pristupima, vezi turizma i ostalih grana gospodarstva i sl., uz mogućnost pokrivanja dijela troškova GK
c) Ostale natječaje pratiti: HEP (poslana aplikacija), ADRIS (aplicirati u travnju), ESF s temom visokoga obrazovanje (aplicirati do zatvaranja natječaja), Lokalne institucionalne i potpore udrugama (Grad Zg/aplikacija pripremljena, Zajednica hrvatskih županija, Grad Bjelovar, Poreč, natječaj Europa za građane itd.)
d) Zajedno s ostalim školama za demokraciju VE pokušati aplicirati na Norveške fondove (natječaj na EU razini)